? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?
zwani.com myspace graphic comments

Isnin, 27 April 2009

BUAT SEORANG RIJAL AL AMIR...

Aku mewakili rindu seorang Annas
Cucu cicit rusuk kiri Adam
Yang merindui perlindungan penaungnya
Ya, aku cumalah seorang Annisa'
Dengan satu akal anugerah Dia
Mampukah memimpin sembilan nafsu tanpamu?
ketahuilah sesungguhnya engkau umpama si penjual minyak kasturi
Aku kepinginkan harumanmu untuk keredhaan Dia
Biar aku tidak sesuci penghuni Al A'raf
Namun bimbinglah aku wahai Ar Rijal
Kerana kejelikanku menimbun tinggi mencela diri

Seperti sinar rembulan menerangi malam
Pancarkanlah An Nur ke seluruh diriku
Aku mahu hilang segala pilu dan duka
Lantaran dosa-dosa mazmumah insaniah
Tenangkanlah aku dalam dakapanmu
Supaya luluh berderai segala dendamku
Biar berterbangan dibawa angin lalu

Walaupun engkau tidak sehebat seorang Amirul Mukminin
Jadilah pemimpin diriku ini
Bisikkan di telingaku kalimah-kalimah suci
Yang menjadi pegangan Akidahmu
Buat kita sama-sama menjunjung Dia
Aku akan tetap setia di sisimu
Jika aku berduka lara
Aku hanya perlukan belaianmu
Wahai Rijal Al-Amir
Biar aku tahu
Aku tidak keseorangan menempuh badai dunia
Sematkan di dadaku fahaman muslimah sejati
Terima kasih insan budiman

Tetapi sayang
Aku hanyalah seorang pemilu
Yang tidak mengerti kerinduan itu sendiri
Sedang hati digigit resah
Rindukan bimbingan
Malang bagi aku yang bermusafir
Entah siapakah Rijal Al-Amir

Mungkinkah engkau sudah tiada di dunia?
lantaran tiada sesuai lagi
Hidup di bumi penuh palitan dosa
Atau mungkinkah aku terpaksa menanti
Walau hingga seabad lagi?

Tuhanku
Kurniakan aku seorang Rijal Al-Amir
Seorang Amir Al-Rijal
Supaya Din yang indah ini
Tetap teguh di sisiku
Sepanjang waktu
Bersama hela nafas kita berdua

oleh : Wan Ruwaida

4 ulasan:

sya_ais berkata...

salam kekanda...

sungguh puitis sekali

hasyimie berkata...

salam... kekanda

mendayu2 puisi tu yer...
bagus2....

kekanDa13 berkata...

salam sya_ais..SUBHANALLAH...puisi orang yang knda injam..buat cermin diri ini..(n_n)

kekanDa13 berkata...

salam...hasyimie..

SUBHANALLAH...memang mendayu2...
dan puitis..rintihan jiwa seorang an-nisa' dalam mendambakan seorang ar-rijal pimpinanNya...mendidik generasi yang mewarisi perjuangan Rasulullah...