? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Rabu, 25 Februari 2009

DISINI KURAKAMKAN...TERIMA KASIH SAHABAT DAN TEMAN...(n_n)

Mama Mash sediakan kek??? ya Allah, syukur alhamdulillah...terharu...

Hmm..memang best..thanks Mama Mash...(n_n)
Susah payah housemate kusayang masak banyak-banyak..Luv u all laa..hehe

Peace!!! Moga ukhwah kita dipenuhi dengan berkah dan mawaddah..(n_n)

TERIMA KASIH TEMAN-TEMAN DAN SAHABAT-SAHABAT TERSAYANG...
Sementara menunggu klien yang dijanjikan di fakulti, tiba-tiba termuncul seorang senior kolejku tersengih-sengih memandangku..hihihi...Rupa-ruapnya dia baru keluar kelas dengan ex-roomateku. Rupanya juga dia tidak tahu ex-roomate ku yang manis itu juga ambil master seperti dirinya..hohoho...Kupersilakan duduk tapi mahu lekas katanya..Lantas aku dihulurkan sekeping sampul surat putih, dari 'Double F' katanya. Double F???? Siapa tue??? Termangu-mangu aku..huhuhuhu...
Terpampang pada sampul surat itu "Flying without wings" dan tertera namaku yang telah diubah menjadi nama isteri nabi Ibrahim a.s. Di belakang sampu itu, di bahagian bawah hujung sampul itu tertulis "JANGAN BUKA SEBELUM ANDA YAKIN"..Adehhh..sapa pulak main-main nih? macam kukenal tulisan lawanya..Tapi di mana ya?? hmmmm
Asalnya ingin ku terus menyambung apa yang sedang kutulis tetapi sampul itu lebih kuat kuasa magnetnya..hihihi...Perlahan-lahan kukoyak. Nampak hasil tangan pun dah tahu siapa empunya kerja..hehehehe...takpe, kite tengok dulu..huhuhu
Kad hijau, warna kegemaranku..Siap bertulis khat indah namaku disitu...hmmm..Dah tau siap punya kerja tangan nie..hihihi...Pakatan berdua ya...
SALAM
HARI LAHIR UNTUK ORANG YANG DAH MASUK UMUR 24 TAHUN
SEMOGA :
Murah Rezeki
Berjaya dalam karier
Lebih banyak beribadat
Dapat jodoh yang baik
"MOGA_MOGA PANTAS BERENANG" (KAH..KAH...)
.....ikan di laut, kami di darat.....
Hadiah birthday rupanya. Susah-susah aje budak nakal dua orang nie. Tertera sebelahnya hadiah dari seorang lagi insan 'A' .'A'??? okey...okey..tahu-tahu siapa dia..hahahahaha..Ya Allah..terima kasih kerana menghadiahkan aku tiga sahabat dan dua orang adik yang cukup menggembirakan hatiku di kala ini.
Ikan memang di air, dan kamu sememangnya didarat. Tapi ingat, kamu perlu turun ke air untuk menaikkkan ikan ke darat...hahahahaha...dan ikan perlu naik ke darat untuk mengeyangkan orang di darat...saling perlu memerlukan..hohohoho...ape yang kumerepekkan nie...hihihi
Kukira ini ucapan terakhir dan penutup untuk segala ucapan dan hadiah yang kuterima sempena genapnya umurku 24 tahun.
Perkara yang paling aku menyesal
sekali dalam sehari ialah apabila terbenamnya matahari,
umurku berkurang tetapi
amalku tidak bertambah
-Ibnu Mas'ud-
Lalu, ku ambil kesempatan ini untuk merakamkan beribu-ribu ucapan terima kasih tak terhingga buat :
Adinda-adindaku, Aish, Redh,Mash, Fiz, Cik Ummu, Cik Mar, tak lupa juga pada dindaku di talipon ketika malam itu, Cik Jan yang kusayang..(n_n) thank ya belanja dan teman makan d' Sahur 3rd.
Juga istimewa untuk :
Housemateku semua yang bersusah payah memasak untuk makan malam istimewa pada malam berikutnya, terutamanya Mama Mash, Nadia, HUsna, Peace, Zam, Fath, dan Ma. Sorry tak dapat balik umah sebab tidur di kolej. Balik silat lambat..hehehe...
Juga rakan-rakan ku yang jauh dimata dekat di hati , Yati- n epih, Alang's, Solehah, yang masih mengingati tarikhku ini, sahabat-sahabat sejati,, Kak Fida cik Amal, Ust.Haz, Deq Bah comel, Kak Liza...dan adik-adiku di kolej (maaf ya tak tersebut) dan rakan yang baru kukenali, S.H
. Terima kasih atas doa dan ucapan...dan tak terlupa adik mantee ku yang comel, Sufiah...Terima kasih sayang (n_n)
Dan sungguh teristimewa untuk ahli keluargaku, adikku-adikku yang terpantas menghantar mesej untuk KeKaNda7 ini...(dimaafkan untuk Kak zah dan Fatimah kerana melupakn tarikhku ini..hihihihi)
DAN DENGAN PENUH KASIH SAYANG..BUAT MAA YANG BERTARUNG NYAWA MELAIHRKAN AKU KEDUNIA, terima kasih Maa..Kasihmu bagai laut tak berpantai dan penghujung, bagai mentari bersinar terang menyinari pagi..SEgar dan suci kasihmu pada diri ini...berkat kasih dan Cinta Ilahi...
12.16 pm dataran C, Fak Pddkn.

Kawin oh Kawin...



26.02.2009

Hari ini, sudah berkali-kali ucapan TAHNIAH aku terima atas jemputan dariku ke rumah sempena majlis akad yang bakal menjelang tidak lama lagi. Atas bebrapa kemusykilan, aku menjadi 'bakal pengantin' secara tak bertauliah..hehehe. Terkejut jugak bila Bro Has telefon dan ucapan bertalu2 darinya ditujukan buatku....hahahaha..

Nampaknya ada orang salah faham..hehehehe...
Lewat petang, berborak lama dengan seorang adik yang telah lama tidak kujumpa. Saat bercerita, terpacul dari mulut bahawa dia diam-diam kini sudah 'diikat'. Malah, sudah setahun berlalu.

Alhamdulillah...terkejut? gembira? tak percaya? percaya je?

semua bercampur aduk. Ya Allah..Kau permudahkan urusan dia. Bertunang akhirnya. Mendapat bakal suami dari ahli jemaah. Hubungan yang diikat bukan atas sekadar suka tetapi istikharah yang telah ditunjukiNya. Alhamdulillah. Dia semakin istiqamah..Subhanallah..Indah benar percaturan jodoh yang ditemukan Allah untuknya. Allahuakbar!!!
Kelmarin dulu, aku baru sahaja terima sekeping kad cantik dan berwarna ungu lembut dari seorang rakan kolej yang telah graduate. Isnin, 16 mac 2009. Tapi jauhnya kalau nak pergi. Aloq Staq tue..huhuhuhu...Berkahwin jugak dia akhirnya.
Sebelum itu sahabatku menyampaikan juga satu berita gembira bahawa seorang sahabat juga telah bertunang dan perjalanan sebagai seorang tunang sungguh dijaga dan dibatasi serta dijaga orang tua disisi. Alhamdulillah. Bukan mudah menjaga hati. Saat diikat terasa dekat. Lalu iman perlu diperkuat. Agar yang pahala tidak menjadi dosa sia-sia. Kemanisan rumah tangga tidak tersia seawalnya.

Cuti semseter baru-baru ini. Sempat kumenghadiri majlis kahwin sahabatku yang baru sahaja gradute dari sebuah universiti. Berdiri segak disisinya sang suami bergelar polis lengkap sepasang sedondon baju berwarna biru. Pada tarikh yang sama, kudapat tahu dari seorang sahabatku, seorang kawan turut bertunang. Alhamdulillah, semua kahwin dalam umur yang dikira muda untuk zaman serba ke depan ini. Menumpang gembira aku atas kegembiraan sahabat-sahabatku yang bertuang kini dan sudah menjadi isteri.


Hai manusia,

Sesungguhnya kami menciptakan kamu dari Laki-laki dan perempuan

dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dari suku suku

supaya kamu saling kenal-mengenali.

Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah adalah orang yang paling bertakwa di antara kamu.

Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal.

(Surah Al-HUjurat, ayat 13)

Mudah benar kulihat sahabat- dan rakan-rakanku diikat dan melangsungkan perkahwinan.
Pernah kutanya pada seorang rakan, untuk apa dia bercinta. Katanya pantas, 'untuk berkahwin'.

Dan untuk berkahwin, perlu mencari suami atau isteri yang solehah. Tapi kalau diri sendiri belum soleh atau solehah, layakkah kita untuk meminta selebih itu? Kurenung diriku...

BUkan mudah berpaut di dahan cinta rupanya. Takut terpaut di dahan rapuh, lalu patah menyesal tak sudah. Hendak mencari permata suci, cinta hati insani, bukan mudah seperti mengutip batu di jalanan. Menjejaknya umpama mengutip mutiara di dasar lautan. Ada nafas yang perlu di tahan untuk menyelam. Ada kekuatan yang diperlukan untuk berenang ke dasar yang dalam. Dan yang penting ada keimanan yang kuat untuk menemani sepanjang pengembaraan di lautan dalam.
"Ya Allah, Akadkan aku dengan segera sekiranya itu yang terbaik untukku. Usah biarkan aku diracuni cinta yang meragui..amin..." (n_n)

Selasa, 24 Februari 2009

Bila Akad hampir menjelang tiba...

Beberapa saat setelah cincin tanda tersarung di jari..Moga akad menjadi saksi...

Tapak cincin dari pihak lelaki untuk bakal isteri....

Sebahagian dari hantaran. Pihak mana ya.Oh, perempuan punya, lupa tema mas ..hihihi

Sempat bergambar mana yang sempat...1/2 je ade...lain-lain tak dapat menghadirkan diri..huhuhu



"JEMPUT DATANG 14Hb 03 2009"

Petang.

Kuterima panggilan daripada Kak Dah (kakakku no.2 ) tentang tempahan khemah sempena kenduri akad Kak Zah (kakakku no 4) yang bakal bergelar pengantin baru tidak lama lagi. Lalu kuhubungi Kak ja (kakak no 3) yang sedang sarat mengandungkan anak sulungnya untuk urusan pembelian barang-barang hiasan hantaran, bunga telur dan sebagainya. Bila dihubungi pengantinnya pula, macam-macam lagi pesan yang perlu kubuat. Bagi membantu kakakku ini, aku berkira-kira untuk pulang seminggu lebih awal ke rumah.

Tak pepasal aku pula menjadi PA rasminya..hihihi...Rumah perlu dikemas, dicat, banyak benda yang perlu dibuat. Adik-adikku mungkin balik lewat. Kasihan nanti Maa ke sana dan ke sini. Betul jugak kata kakakku nanti, masa ini aku tolong dia..nanti masaku tiba dia pula jadik mangsa..hehehehe Alahhh..antara adik beradik. Siapa lagi mahu diharapkan kalau bukan saudara sedarah sedaging sendiri.

Ketawa aku mendengar gelagat ayah. Awal bebenar ayah mengedarkan kad jemputan. Semangat mendapat menantu barangkali. Hihihi Maa pula sibuk bersedia untuk membeli barang itu dan ini. Tak lupa diingatkan juga agar dibelikan untuknya bunga telur berwarna emas...Maa..tunaikan sahaja permintaannya..Gembirakan hati Maa dan Ayah sebelum menjadi isteri yang sah..Pesanan khas untuk Kak Zah...(n_n)

Terasa aku yang paling sibuk. Minggu ini perlu kusiapkan sekurang-kurangnya 4 tape untuk persediaan minggu hadapan sebelum bercuti. ( suka hati je buat cuti sendiri, hihihi)

Aku mula merancang untuk ke Perak terlebih dahulu menemani Kak Ja ku shopping bersama baby di dalam perut. hehehe..(Jangan baby lahir nanti jadi kaki shopping sudah la..huhuhu)

Alhamdulillah, mendapat abang ipar yang jenis tak kisah. Huhuhu...Kalau tak, aku takkan dapat tiket free ulang-alik dari KL ke Perak..hehehehe..
Terima kasih ya Allah atas kasih sayang antara kami yang Kau ciptakan dalam keluarga ini. Kasih sayang antara adik-beradik. Susah yang kami lalui dahulu bagaikan sedikit demi sedikit mula menghakis dalam kehidupan kami. Alhamdulillah, kehidupan kami bertambah senang sekarang..Syukur Alhamdulillah..(n_n)

Ibnu Umar R.A
berkata:

"Siapa yang bertaqwa kepada Tuhan
dan
menghubungi keluarganya,
Maka akan ditambah umurnya,
dan diperbanyakkan harta kekayaan
dan disayangi oleh keluarganya."
(petikan dari Kitab 'Tanbihul
Ghafilin)

Di sini ku bersinggah..FROM ZERO TO HERO!!!!

...SK Seksyen 1 Bandar Kinrara..
Kelapangan yang terlalu lapang menyebabkan aku menerima sahaja tawaran rakanku untuk menjadi fasilalitator bagi program ASA Explore yang entah ke berapa, aku sendiri tidak tahu. Kali ini bertempat di Sekolah Kebangsaan Kinrara.


Walaupun kepenatan kerana baru balik dari kelas silat yang meletihkan, kukuatkan badan kerana menunai janji yang sudah dipatri.


Lewat tengah malam aku dan Ummi, dan Adhaha dihantar ke sana oleh Bro Has. Kepenatan membuat latihan silat amat terasa hingga ke sendi tulang.


Malam, tidur dengan tidak lenanya kerana kesakitan di badan-badan. Bimbang juga kerana modul-modul untuk LDK belum kubaca, apatah lagi untuk memahaminya. Sedang sahabat-sahabat fasilitator yang lain tekun mengulangkaji. sebenarnya, modul tak cukup lagi. kena kongsi dulu ..huhuhu...tapi kedahulukan memberi kerehatan kepada badan yang kepenatan.


Pagi esoknya barulah kubaca dan fahami modul mana yang sempat kubaca dan faham. Persediaan untuk hari pertama dan malamnya. Alhamdulillah, modul yang senang kuingat dan mudah untuk kuolah bila bersama adik2 nanti.


Hari pertama bersama dan mula mengenali adik-adik. Ada pelbagai ragam. Hannah dengan suka termenungnya, Maha yang suka menhilangkan dirinya ketika saat-saat makan bersama dan ketika mula masuk dewan. Anis yang sering mengantuk dan asyik blurrr jerk..hehehehe. Macam-macam peel adik-adiku ini.


Tiga hari bersama mereka sudah cukup membina satu ikatan kasih sayang yang amat sukar dimengertikan oleh hati ini. Terasa sayu bila lagu tema berkumandang, terasa gembira bila mereka menjawab dan bercakap riang. Terasa kenyang bila melihat mereka makan menyuapkan makanan untuk kakak yang mereka sayang. Terasa bangga bila mereka berjaya menang dalam permainan tapak gergasi biarpun kesilapanku memberi mereka kertas yang lebih kerana kurang dengar arahan dari Bro Sham menyebabkan mereka terpaksa berpatah balik mengulang. Maafkan akak..huhuhuhu...tapi kamu semua MENANG!!!! Terasa kasihan bila mereka kelihatan keletihan dan meminta minuman. Malah ada yang minta mahu pergi mandi ketika program masih ada..huhuhu, sori tak dapat tolong..masa mandi belum tiba lagi..adik-adik..macam-macam...(n_n)






Mereka ini amat bersemangat, tapi mungkin kurang penguat. Lanataran itu, kau cuba sedaya upaya membina keyakinan diri mereka, membuka minda mereka supaya berfikir dengan lebih maju, dan jadi lebih bermotivasi. Mendidik kanak-kanak ni agak senang berbanding mengajar budak-budak yang dah remaja. Walaupun mereka nakal, tapi mereka mendengar kata.




Alhamdulillah..Mudah-mudahan mereka berjaya dalam peperiksaan UPSR yang akan menjelang tidak lama lagi. InsyaAllah. Mudah-mudahan segala janji-janji yang telah mereka tulis dan baca di hadapan ibu dan ayah masing-masing ditunaikan.




Sesungguhnya ini kali pertama kau menjadi fasilitator untuk budak-budak sekolah rendah. Banyak ilmu baru yang Allah berikan padaku sebagai imbuhan perjalanan. Ilmu untuk menjadi seorang fasilitator yang baik, untuk mnejadi orang baik, untuk menjadi kakak yang baik, untuk mnejadi anak yang baik, untuk membuatkan semuanya menjadi baik. Malah, aku sendiri termotivasi dengan sendirinya apabila berada di sini. (n_n) Alhamdulillah...






Sebelum pulang, ku salam dan peluk mereka erat-erat. Malah ada ibu mereka yang datang mengucapkan terima kasih. Terharu. Mudah-mudahan anak-anak mereka semakin taat.






KITA DITAKDIRKAN BERJAYA




Di hari permulaan


suatu pertemuan


merancang pelayaran


disulam keazaman


berbekal kecekalan dan impian




mengemudi bahtera


merentasi samudera


mengejar cita-cita


satu hasrat terpendam


seiring pengobanan dan harapan




walau ribut..walau badai yang melanda


kan diharungi dengan tabah dan rela


ini semua sudah suratan Ilahi


hadapi dengan sepenuh kenyataan


biar...apapun dugaan


kita...jadikan panduan


agar tidak kalah di pertengahan


pelayaran


semoga dapat diteruskan perjuangan




berarak kabus pagi


terserlah sinar suci


keringat yang tercurah


terbalas sudah




melangkah ke akhirat


pulau harapan....



Tahniah juga kepada adik-adik semua keseluruhannya, peserta MIND-A 2009 SKBK1 , kerana berjaya memecah rekod ‘beat for d clap’ sbnyk 16 kali…TAHNIAH!!!!




dan...yang terakhir...




Salam sayang untuk adik-adikku yang comel di Sekolah Kebangsaan Kinrara, Bdr Kinrara.



KUMPULAN SEBELAS : " RAJIN! DISIPLIN! zas! zas! I'M the best!! Ape yang penting???? KERJASAMA!!!!

adeQ AMIRA, adeQ HANNAH, adeQ NABILA, adeQ SAIDATUL, adeQ ANIS, adeQ NADHIRAH, adeQ AINA, adeQ AMIRAH, adeQ SHAHIRAH, adeQ MAHA (n_n) Luv u all...


Di sini ku bersinggah : MOtivasi Insan Dinamik [MIND-A], SK seksyen 1 Bandar Kinrara (pelajar tahun 6)

14hb-15hb Februari 2009