? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Khamis, 7 Mei 2009

BILA MATI DISEBUT...

Selalu aku ini kalau bosan, akan menghantar pelbagai kata-kata untuk sahabat-sahabatku. Tak terkecuali la lawak-lawak yang terpilih..hehehehehe...Terjumpa plak mesj lama. Apalagi, kacau sahabat-sahabat untuk menghabiskan kredit yang beberapa sen lagi. Kusebarkan semula mesej lama yang kujumpa. Selalunya kalau sebut MATI..ramai orang, macam-macam respon. Tampak takutnya yang nyata. walupun mati itu kadang-kadang dijadikan gurauan, hakikatnya TAKUTnya tetap ada..jom kita tengok respon sahabat-sahabat yang terpilih bila dapat mesej bawah nie..hehehehe....
Imam dah sampai...
Makmun dah ramai....
Kain kapan dah beli.....
Keranda dah standby....
kubur dah gali....
Tapi......
mane jenazahnya?????
Ya Allah..tengah baca mesej rupanya...
Meh mandi!!! Kejap lagi nak bungkussss..!!!!
A : Adeh..mandai-mandainya beliau..da tak sayang kat diri inilah tue? pasrah
B : Amboi-amboi, pergi ambik kursus jenazah ka tadi sampai tak leh beza yang dah mati dan hidup ni. hehe
C : Ooo..pandai nyakat ya...
D : Baik kak, nak pi dah ni...( nie cam dah pasrah ja..heheheh)
E : Nak kapan saya? nikah dulu, haha ( nie jawapan orang yang tengah angau nak kwin barangkali, kuikuikui)
F : Weh..... ........tak mati lagi la..sampai hati cakap macam tue..esok dah la exam, dok sorang-sorang palk tue....(sensitif dia..takut tOl..hihihi )
Saya jawab plak dengan jawapan yang hampir sama :
kuikuikui..takda, tengah bosan, so lancarkan kempen "CiINTAI MATI" utk kwn-kawan....hahaha
Ader gak saya tambah : Tengah habiskan kredit la nie yang tak brape sen laig nak sebelum top up yang baru, hahaha..war amal jariah secara teknologi dan psikology, wiwiwiwiwi
sian kat kawan-kawan. Macam-macam ragam...Tapi tue la kan??? yang paling dekat dengan kita dan yang paling kita takut....Tambah tambah lagi bila difikir amal pu belum cukup..hohoho..
Bak Kata D : masalahnya TAK CUKUP AMALAN lagi ustazah......
Betul tue, tak cukup amalan, sebab tue kita kena ingat sellau pada Mati supaya makin bertambah ibadat dan amalan kita padaNya. kerana janji temu denganNya akan berjalan bila-bila masa sahaja..!!!
Bukan sekadar nak mengusik sahabat-sahabat tetapi juga ingin saling mengingatkan, dengan gurauan aku memang suka sekali. MATI ITU DEKAT....
06/05/09-umah/rasau