? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?
zwani.com myspace graphic comments

Khamis, 5 Mac 2009

AsSUNTA di RIMBA RIA,SG CONGKAK...

DERU SUNGAI CONGKAK....
Perjalanan agak lewat sehingga Bro Sham menunggu lama. (tunggu Ice dan Ras yang terlambat..hohoho)
Deru sungai Congkak menguatkan kembali ingatan dan kenangan pada KEMBARA..Sungguh manis saat-saat itu...(n_n)
Alhamdulilah..Ini kali kedua aku mengikuti program ASA EXPLORE..Menimba pengalaman untuk menjadi seseorang yang serba boleh dan kuat kemotivasiannya..hehehehe...Sebelum ini aku mengikuti Program Mind-A, tapi untuk kali ini adalah untuk program kepimpinan (You lead!). Peserta adalah ketua kelas, pengawas, pengawas perpustakaan (pemimpin kecil di sekolah...) (n_n)
SEperti biasa menjadi fasilitator terpaksa memerah otak dan lebih kreatif. Maklumlah, berkerja dan berkomunikasi dengan kanak-kanak yang banyak karenah, cepat mengantuk, suka bermain..hehehe..Penat dibuatnya. Tapi tak boleh marah! hahaha..menjadi seorang kakak fasi yang baik!

Apa yang bezanya adalah aktiviti-aktivit outdoor yang lasak dan menguji jiwa dan keberanian pemimpin kecil ini. Nite walking yang sudah cukup menggrunkan bagi mereka, jungle tarcking yang menguji kekuatan semangat mereka untuk terus melangkah dan menawan dua biji bukit yang curam dan tinggi ( fasi pun lembik suda..huhuhuhu..)

Keletihan membuat aktiviti dan duduk di dalam dewan utama, membuatkan pemimpin-pemimpin kecil bising keriangan apabila mula bergerak untuk memulakan jungle tarcking pada hari terakhirnya. Ketakutan mengharungi nite walking sudah menghilang, cuma masih ada yang keletihan jatuh dalam lumpur dan mengharungi sungai semalamnya...huhuhu. tak pepasal aku dipanggil 'kak sarah lumpur' oleh sahabat-sahabat fasi kerana turun berlumpur untuk menolong adik-adik kecil yang terlekat dan kehilangn kasut ..huhuhu. Berlumpurlah badanku dan tudung labuhku..pengalamn yang best dan sukar untuk dilupakan. (n_n)
Ketinggian bukit ketika merentas hutan untuk sampai ke sungai amat meletihkan. Aktiviti memasak dengan adik-adik yang manjaku menyimpan seribu kenangan manis. Mula-mula tak mahu makan 'nasi hutan' yang kutanak (maklumlah orang bandar, makan nasi 'rice cooker..' hehehe..Last2 makan jugak.Siap tambah nasik lagi tue sebab lapar dan penat main sungai..hahahaha..."Sedap nasik kak sarah masak", pujian ikhlas dari adik-adik manjaku....hahahaha (n_n)

Menangis airmata mengadap asap semata-mata nak tunggu nasik masak. Pedih mata woo..huhuhuhu..Nak tunggu adik-adik buat tak reti..huhuhu..SElagi tak siap masak nasi, tak boleh mandi sungai. Peneguhan yang bagus! hehehe..


SEtelah mandi manda, maka nasik yang ditanak dia atas dedaun hutan bersama ayam-ayam bakar.
Pengalaman yang sungguh menyeronokkan untuk adik-adikku apabila ditanya kerana ini adalah pengalaman pertama mereka memasuki hutan dan
menanak nasi serta makan nasi hutan. hehehehe...
Bersama mereka yang sangat manja dan banyak karenah membuatkan tekak ini sentiasa kering kerana terlalu banyak bercerita dan bercakap..huhuhu..(soalan banyak sangat dari wartawan-wartawan kecil ini..)

sayang kamu adikku yang comel : AdeQ fathin, adeQ AiFa, AdeQ AisyaH, adeQ Hasya, adeQ SyaRa, adeQ saktisWaRy, adeQ barbara, adeQ IswarY, adeQ Thevina, dan_________(lupe plak name adikku sorang lagi nie...huhuhu..)
SINGGAH LAGI : Young Leadership Camp [YOULEAD]
SK Assunta 1, Petaling Jaya
Kem Rimba Ria Suara Hutan, Hulu Langat
Badan Kepimpinan Sekolah
20, 21 dan 22 Februari 2009

2 ulasan:

Head Shot berkata...

Sekali baca blog ni macam baca novel lah..menarik.

pengalaman (exposure) pada sarah pun byak..mudah2na dapat tambah pengalaman dan lebih dewasa..hehe

Teruskanlah bedakwah walau terpaksa membelah lautan.

MAHARCINTA berkata...

mekasih ustaz..berjalan menimba pengalaman sebelum bergelar kaunselor nti..hihihi (n_n)