? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?
zwani.com myspace graphic comments

Rabu, 8 April 2009

JANJIMU YANG PASTI..YA BARI'...(EpISOD 1)


"PaTaH TuMbUH hilaNg BeRgAnTi… YaNg PerGi TaKkaN kEmBaLi…MeNGeRTiLaH…"


AHAD/29/05/1995…(SUBUH)…


Bunyi nafas yang tersekat-sekat di kerongkong berbunyi keras dan panjang…Lain benar bunyinya, tapi ayah tetap kenal nafas yang tersumbat di kerongkong luka anak ayah. Ayah bergegas masuk. Cemas. Pak Ngah pun. Dada ayah berdebar kencang. Bibir anak ayah bagaikan bergerak-gerak ketika ayah berusaha keras membisikkan kalimah suci itu di telinga yang bagai tak bernyawa itu. Ayah amat berharap kalimah itu didengar dan diikut, walaupun cuma dihati yang tak pasti. Dada anak ayah turun naik.Tangan kanannya terangkat…Pap!!! Qiam sendiri di atas tangan kiri. Lalu bunyi nafas itu tiada lagi..Sudah terhenti…Tanda yang pasti!


Titttttttttttt!!!! Monitor yang juga setia menjalankan tugasnya selama ini, sering menunjukkan nyawa itu masih berbaki juga sudah menunjukkan keputusan yang pasti. Tanda 50-50 yang selama ini dibayangi, digeruni, dan ditakuti sudah tercatat seperti kehendak Ilahi. Dia lebih disayangi Al- Waliyy………Innalillah...


Doa padaNnya agar dia tak terseksa lagi, termakbul biarpun mengundang kesedihan banyak hati. Ayah pasrah..Pak Ngah pasrah. Mata ayah merah. Sesungguhnya penantian itu satu penyeksaan. Tetapi kini, penyeksaan itu sudah hilang. Puas hati ayah dapat berbakti buat kali terakhir untuk anak yang sering dimarahi. Bukan tanda benci, tapi tanda sayang dihati. Akhirnya pergi jua ia..Puas juga hati ayah kerana barang yang dipinjam sudah dikembalikan. Dia pergi dengan aman.Al-Fatihah…..(bersambung)………….

0 ulasan: