? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Rabu, 15 April 2009

JANJIMU YANG PASTI..(EPisOd 2)

BIDADARI....biarlah, nak tengok siapa lagi cantik....


"Lawa Maa..Cantik sangat, pakai baju serba putih...senyum manis..rasenya tak pernah tengok lagi wanita secantik itu. Sangat cantik tak terbanding dengan wanita-wanita cantik yang pernah Man tengok..macam bidadari...Betull..."

Begitu cerita abang. Bersungguh benar abang bercerita tentang seorang gadis cantik yang hadir dalam mimpinya sebelum itu. berbaju putih, berseri-seri tersenyum padanya.

"hahaha..macam pernah tengok bidadari, kate perempuan itu bidadari.."

Gurau Maa..



"entah -entah hantu pari...

hantu pari suka orang lelaki,

sebab itu dia selalu menyerupai seperti perempuan..."

Seloroh Maa lagi.

Abang turut tergelak. Lantas dia bingkas bangun. Terus ke bilik tersenyum manis. Riang benar dia dapat bertemu seorang perempuan cantik laksana bidadari di dalam mimpinya malam tadi.

Sebentar kemudian dia keluar siap berpakaian. mesti mahu keluar malam-malam lagi. lepak bersama-sama kawan-kawan di kedai-kedai makna atau workshop. Ibu menegur takut lagi dia dimarahi ayah. Kerap benar keluar malam, pulang lewat. Solat Isyak turut terlewat. Itu yang buat ayah marah.

"dah solat pun isyak..kan ayah kate takpe kalau solat isyak dulu baru boleh keluar berjalan..."
Dia memberi alasan pada Maa.

Tapi betul jugak. Sebelum nie ayah sangat marah dia keluar malam, lepas maghrib ghaib entah ke mana. lewat malam baru pulang menjelma. Solat Isyak lewat. Marah benar ayah. Selalu dia pekakkan telinga. Tidak sebulu dengan ayah. Jiwa mudanya masih merah. Keluar bersama kawan-kawan motor atau lepak di kedai-kedai makan lebih tenang dari di rumah mendengar leteran ayah yang tak sudah.

"tengok tue..kata semalam mimpi perempuan pakai baju putih..Berani lagi nak keluar malam-malam. Nanti terjumpe betul-betul hantu pari tu tengah jalan tue baru tau.."

Ngusik Maa lagi

"Alaaa..
biarlah..nak tengok siapa lagi cantik..yang macam mimpi semalam atau hantu tue..hehehehe.."

SEloroh dia tersenyum menampakkan lesung pipit di pipi.

Tapi syukur, walaupun dia masih keluar malam tanpa disekat, sekurang-kurangnya dia dengar juga kata ayah. Kerjakan solat sebelum melepak. Dia kian berubah...Alhamdulillah...

0 ulasan: