? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?
zwani.com myspace graphic comments

Rabu, 24 Disember 2008

-sambungan-"Usah meratap...Bumi Allah ini luas.."Lalu dia terdiam. Lama. kuharap diamnya berfikir bukannya sedih.Setiap orang mahukan yang terbaik. Mendapat yang terbaik. Dan tidak semua yang kita mahukan bisa menjadi kenyataan. Betapa hebat kita merancang, Allah itu lagi hebat menentukan.
Pelik juga aku melihatnya. Benci benar dia pada lelaki yang telah meninggalkannya, tetapi beria-ria pula agar lelaki itu bisa menjadi abang angkat sahaja jika bukan sebagai kekasih hati, biarpun sudah tahu lelaki itu kini sudah ada pengganti dirinya.
Bagaimana hendak aku menasihati sahabatku ini? cari kekasih baru untuk hapuskan luka hatimu? Itu saran sahabat keduaku.Ohh tidak...Bagiku belum tentu,. Untuk apa bercinta jika sekadar untuk menutup luka agar bahgia? Bukankah itu pura-pura? "..Ikhlas boleh dididik.." Pintas sahabat keduaku.
"benar...boleh sahaja jika itu yang dia mahu...tapi..yang utamanya kembali dulu kepada Penciptamu.." Pintasku pula.Kembalilah kepada Penciptamu sahabatku, yang menciptakan rasa cinta untukmu, kemudian ditumbuhkan pula rasa bahgia dalam dirimu. Sedang enak kau dibuai cinta, didatangkan pula ombak gelora, terkapar kau kelemasan. Akhirnya kau terdampar sendirian kelukaan dan dia..dia telah jauh meninggalkanmu. Muhasabahlah dirimu sahabatku.Mungkin ada langkah-langkah yang tersasar sehingga Allah tidak mengizinkan kau bersamanya..kau kecewa? Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Sejukkan kembali hati gerimismu dengan ayat-ayat Allah..Bersabarlah..
"Dan Allah itu menyukai segala orang yang sabar"
(Q.A. 146 S.3 : Ali Imran)
Istighfarlah sahabatku. Dia hanya seorang lelaki yang dihadirkan Allah untuk mengujimu, dan mengajari kau sesuatu yang kau sendiri tidak mengerti apakah maknanya semua itu. Usah meratap, bumi Allah ini luas...
"Wanita-wanita yang buruk itu untuk lelaki yang buruk, dan lelaki-lelaki yang buruk itu untuk wanita-wanita yang buruk,
sedangkan wanita-wanita yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik dan lelaki-lelaki yang baik untuk wanita-wanita yang baik" (an-Nur 26)

0 ulasan: