? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?
zwani.com myspace graphic comments

Sabtu, 11 April 2009

HARI INI GILIRANKU...

BUAT PERTAMA KALINYA...

Hari ini Prof memasang tapeku..buat pertama kalinya untuk semester terakhir ini. hohoho..semalaman tidak dapat tidur lena sejak mendapat tahu bahawa tape ku sudah berada dalam genggaman prof, tetapi tidak dapat diteruskan niatnya kerana aku tidah hadir kuliah tika itu. Nah! hari ini aku sudah 'terkena' tegurannya..hihihi..Kesilapan plak, kesilapan yang paling senang dibuatku..huhuhu..Susah ya mahu jadik seorang RC...
Panas jugak kena sindir kejap..wiwiwiw..sabor jer la..

Kami kaunselor yang masih di peringkat rebung ini susah benar mahu menjadi keras seperti buluh seperti Prof..lalu, sedikit salah, tersilap langkah, pasti patah...Bila patah, kami kembali berjuang membentuk dengan acuan yang telah prof ajarkan. Belajar lagi perbezaan perbualan dengan sesi , sesi yang bagaimana untuk pelajar-pelajar sekolah yang dirujuk dengan betul...dan lain-lain
Dan perkara paling penting bagaimana mahu 'menangkap' masalah utama dan menyelesaikan misteri itu. Masalah 'REAL', 'Problem solving'...Brain storming, dan kemahiran yang pelbagai lagi kembali prof jentik supaya kami tidak terleka.

BUku nota ini entah apa yang kutulis. Tulisannya berubah dari kebiasaan bulat menjadi tulisan meleret-leret. Tiada lagi tulisanku yang comel dan bulat-bulat (perasan! hehehe )Kadang-kadang tidak nampak pula apa perkataannya. Kalah juga tulisan doktor ye?

Tidak mahu kutinggalkan walau sepatah yang diucapkan oleh profku di hadapan. Bukan senang mendapatkan ilmu yang seminggu sekali ini.
"sesiapa yang menempuh suatu jalan
untuk menuntut ilmu pengetahuan,
maka Allah SWT
akan melorongkan jalan baginya ke syurga"
(maksud hadith)

Mungkin menjadi seorang kaunselor bukan cita-cita pertamaku seperti dahulu. Tetapi kaki sudah melangkah ke sini, cabaran dan dugaan terus kulangkahi. Masih tidak jauh dari niat untuk membantu orang, malah di sini lebih dekat kurasai.

"Dan tolong menolonglah
kamu atas kebajikan dan takwa dan
janganlah kamu tolong menolong atas dosa dan permusuhan"
(al-maidah:2)



Seandainya tiada rezeki untukku di tapak ini, mudah-mudahan ku masih lagi berdiri dan menjalankan perniagaan sepertimana yang Rasulullah ajari. Mudah-mudahan ya Allah..(n_n)

0 ulasan: